Celem modułu jest wspomaganie organizacji w prowadzeniu rejestru stanowisk pracy.
Program oprócz prowadzenia ewidencji stanowisk pracy wykorzystywanej m.in. przy odnotowywaniu zatrudnienia pracownika, umożliwia również dokonanie opisów każdego ze stanowisk pracy.
Prawidłowo sporządzone i spójne w ramach organizacji opisy stanowisk pracy ułatwiają szereg procesów kadrowych m.in. rekrutację pracowników, oceny pracowników itd.
Opis stanowiska pracy odbywa się poprzez określenie:
- miejsca stanowiska pracy w strukturze organizacyjnej,
- celu istnienia stanowiska pracy,
- liczby podległych pracowników,
- głównych zadań,
- wymaganych upoważnień i pełnomocnictw,
- złożoności i kreatywności oraz samodzielności i inicjatywy niezbędnej na stanowisku pracy,
- horyzonut czasowego planowania,
- kontaktów zewnętrznych,
- warunków pracy,
- oraz wymaganych kompetencji i doświadczenia.
Przy opisywaniu stanowiska pracy dostępnych jest szereg słowników, co sprawia, że opisanie stanowiska jest szybkie i jednolite w ramach całej organizacji. Opisane stanowisko pracy może być również zwartościowane co pozwala uszeregować stanowiska według ich ważności dla organizacji.
Po opisaniu i/lub zwartościowaniu stanowiska pracy moduł umożliwia także wygenerowanie szeregu raportów i arkuszy możliwych do włączenia do akt kadrowych pracowników.